Realizujemy warsztaty edukacyjne z wykorzystaniem technik teatralnych.

Warsztaty odbywają się na Ostrowie Tumskim , Domach Kultury lub w placówkach edukacyjnych.

WARSZTATY ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚĆ PANOWANIA NAD SWOIMI EMOCJAMI

„EMOCJE- JAK NAD NIMI ZAPANOWAĆ?”

Są to zajęcia psychoedukacyjne z wykorzystaniem technik teatralnych. Warsztaty są skierowane do wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Mają one na celu zapoznać najmłodszych z pojęciem emocji, wykształcić w nich umiejętność rozpoznawania, nazywania i pokazywania swoich uczuć. Ponadto dzieci będą też pracować nad uświadamianiem sobie swoich stanów emocjonalnych i rozwijaniem umiejętności panowania nad impulsami. Poznają też bezpieczne sposoby radzenia sobie ze swoją złością.

23592315_779032188964305_3581227093249097429_o  Bez nazwy-1 (4)   P1060605 P1060615

Cele zajęć: • zapoznanie z pojęciem „emocje”, • doskonalenie umiejętności nazywania, rozpoznawania i pokazywania stanów emocjonalnych, • zrozumienia własnych emocji oraz uczuć innych osób, • kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze swoimi emocjami, • wskazywanie skutecznych sposobów łagodzenia napięć, • wspieranie dzieci w rozwoju i kształtowaniu ich osobowości.

Prowadzenie Karolina Kowalska i Ariel Osiak

"ŚWIADOMI OD PRZEDSZKOLA"
Osoby niepełnosprawne, wśród których są także dzieci, stanowią znaczny 
odsetek społeczeństwa. 
 Mimo  starań i zaangażowaniu wielu ludzi w budowanie integracji  
oraz zrozumienia osób niepełnosprawnych nadal nie potrafimy 
akceptować odmienności.
Reakcja przechodniów na widok osoby niepełnosprawnej wciąż jest taka sama – odwracanie głowy. 
Co gorsza, rodzice uciszają swoje dzieci, które wiedzione naturalną 
ciekawością zadają pytania.
Celem warsztatów „Świadomi od przedszkola” jest podniesienie świadomości 
dzieci już na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej 
na temat problemu niepełnosprawności w społeczeństwie, zapobieganie
dyskryminacji,zniesienie istniejących barier oraz 
zapobieżenie tworzenia nowych.

We współpracy z  Fundacją „Pączkowe drzewo” realizujemy spotkania  z 
najmłodszymi dziećmi w placówkach edukacyjnych. 
Forma panelu dyskusyjnego w połączeniu z warsztatami praktycznymi  utrwali wiedzę,
pozwoli poczuć rzeczywistość niepełnosprawnych rówieśników.  
Przedstawienie problemu z wykorzystaniem  teatralnych lalek  zwiększy 
atrakcyjność – zainteresowanie w odbiorze  dziecka.

Prowadzenie warsztatów Ewelina Niewiadowska  ewelina-niewiadomska
Istnieje możliwość połączenia spektaklu pt.;"Pączkowe drzewo" z warsztatami "Świadomi od przedszkola".

WARSZTATY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”

Dynamiczny rozwój Internetu niesie ze sobą mnóstwo korzyści, jednak również wiele zagrożeń, takich jak cyberprzemoc, niebezpieczne znajomości, wirusy czy uzależnienie od komputera i smartfona. Warsztaty „Bezpieczeństwo w sieci” łączą psychoedukację z technikami teatralnymi, takimi jak drama, maska czy teatr dziur. Dzieci biorąc aktywny udział w zajęciach łatwiej przyswoją wiedzę i wprowadzą w życie zapoznane zasady bezpiecznego korzystania z Internetu. Warsztaty skierowane są do wszystkich uczniów szkół podstawowych. Prowadzone są przez aktora i aktorkę-psycholożkę, którzy w ciekawy i niekonwencjonalny sposób przedstawią uczestnikom szkolenia jakie ryzykowne sytuacje wiążą się z korzystaniem z sieci internetowej i jak im zapobiega.

Prowadzenie; Karolina Kowalska i Ariel Osiak

Bezpieczeństwo w sieci (3) 0001 (14) - Kopia (400x800)P1060588 0001 (12)

Warsztaty można łączyć ze spektaklem „Klik i robisz co chcesz”

 

WARSZTATY TEATRALNE  W TRZECH GRUPACH WIEKOWYCH;

  1. Nauczanie początkowe
  2. Szkoła Podstawowa
  3. Grupa licealna lub akademicka

WARSZTATY TEATRALNE

Jednym z zadań szkoły jest zapewnienie dziecku harmonijnego i wszechstronnego rozwoju. Ogromny wpływ na realizację tego zadania ma stworzenie warunków do ujawnienia możliwości ekspresyjnych dziecka. Odpowiednio pokierowane zwiększają możliwości adaptacyjne dzieci i wzmacniają oddziaływania wychowawcze nauczyciela. Odpowiedzią na naturalną potrzebę twórczej aktywności są warsztaty teatralne, które jako element pracy dydaktycznej i wychowawczej umożliwiają realizację programu szkolnego.

Aby umożliwić dziecku pełny udział w teatralnej edukacji pokazujemy mu spektakle teatralne, ale też prowadzimy je drogą twórczą poprzez warsztaty. Uczniowie znajdują się po drugiej stronie jako aktor, reżyser, scenograf czy tylko statysta. Droga tej artystycznej ewaluacji prowadzi poprzez liczne ćwiczenia przygotowujące, techniki dramy, a także opanowanie, określonych możliwościami wieku wczesnoszkolnego, kompetencji i umiejętności. Warsztaty teatralne ułatwiają zintegrowanie treści programowych różnych przedmiotów. Przygotowanie inscenizacji wymaga bowiem wykonania scenografii, czasem kostiumów lub kukiełek. Nierzadko konieczna jest oprawa muzyczna. Konieczne jest również twórcze zaangażowanie wszystkich dzieci i poczucie odpowiedzialności za całość przedsięwzięcia. Umiejętność współpracy w grupie, poskromienie swych egocentrycznych zapędów, a jednocześnie możliwość wyrażania siebie i samorealizacji, to niewątpliwe efekty pracy teatralnej, które można zaobserwować w zespole klasowym.

W czasie przygotowań i samego przedstawienia dzieci zaspakajają potrzebę ruchu, uczą się współpracować w grupie, oceniać siebie i kolegów. Bogacą i uaktywniają język, uczą się mówić wyraziście, z właściwą intonacją, ćwiczą pamięć, Inscenizacje umożliwiają też lepsze rozumienie tekstów i sprzyjają kształtowaniu właściwych postaw poprzez internalizację przeżyć bohaterów.

Kształcenie poprawnej wymowy. Ruch sceniczny.
Praca nad tekstem (w wersji dla dzieci starszych).
Aktor i powierzona mu rola.Ekspresja ruchu na scenie.Dźwięk na scenie. Teatr formy. Praca z lalką, pacynką, kukłą i marionetką.

Prowadzenie warsztatów: Ewelina Niewiadowska i Magdalena Mielczyk

 

„JEDZ ZDROWO, MYŚL WITAMINOWO”

Warsztaty te mają na celu zapoznać dzieci z zasadami prawidłowego odżywiania, zachęcić do sięgania po zdrowe produkty i wykształcić w nich racjonalne nawyki żywieniowe. Podczas zajęć odpowiemy sobie na pytania dlaczego jemy, co to jest witamina oraz bezpieczna żywność i skąd pochodzą. Zwalczymy również wątpliwości na temat zapotrzebowania organizmu na owoce i warzywa. Dzieci będą miały okazję zgłębić wiedzę dotyczącą wartości odżywczych zdrowych produktów oraz poznać dietetyczne i naturalne alternatywy słodyczy i smakołyków. Ponadto pokażemy dzieciom jak skutecznie walczyć ze złymi nawykami żywieniowymi, które są bardzo powszechnym problemem w dzisiejszych czasach.

Uczniowie po odbytych warsztatach będą bogatsi o wiedzę z zakresu rodzaju produktów spożywczych, roli zróżnicowanej diety w naszym życiu oraz wpływu zdrowej żywności na poprawny rozwój. Spotkania te będą również inspiracją dla dzieci do poznawania nowych produktów, ciekawych przepisów oraz wspólnego gotowania z rodzicami i zabawy w kulinarną podróż po smakach świata.

Każde warsztaty dzielą się na dwie części: wprowadzającą-teoretyczną i ćwiczenia praktyczne.

Prowadzenie warsztatów 

Aleksandra Brzozowska – dietetyk kliniczny  

aleksandra-brzozowska

 

OFERTA SPECJALNA DLA WIDZÓW DOROSŁYCH / DLA SENIORÓW

Projekt profilaktyczny odkrywający mechanizm manipulacji podczas sprzedaży „na zaproszenie” oraz uczący jak odmówić i czuć się z tym dobrze.

Cześć Pierwsza—————————————————————————-

 „Pożądanie w cieniu pokrywki”  spektakl wrocławskiego Teatru na Ostrowie

„Pożądanie w cieniu pokrywki” to sztuka o świecie iluzji, której wciąż ulegamy. Odpowiednio opakowany, sprzedaje nam nasze marzenia. Dajemy się na niego nabrać, bo bez względu na wszystko chcemy wierzyć, że to co nieosiągalne, jest na wyciągnięcie ręki.

„Nie odbierajcie telefonu, nie otwierajcie listów, nie klikajcie na maile. Za każdym z nich może kryć się…zaproszenie!

Pewnie z kawą i ciastkiem, a może i z prezentem gustownie opakowanym. Ani się obejrzycie, a staniecie się posiadaczem/posiadaczką kołdry utrzymującej stałą temperaturę ciała,oddychającej pościeli lub blaszki leczącej całe ciało w tym haluksy. Mogą to też być cudowne…garczki!

Spektakl komediowy dla każdego odkrywający mechanizm manipulacji  sprzedaży ”

Stefan Brzozowski

Część Druga ———————————————————————————

Po spektaklu i krótkiej przerwie przeprowadzimy Warsztaty Asertywności w nawiązaniu do spektaklu.

Warsztaty rozwijające asertywność skierowane są przede wszystkim dla tych, którzy mają problem z mówieniem „nie”, wyrażaniem własnych poglądów czy egzekwowaniem swoich praw.

Celem takiego treningu jest zdobycie przez uczestników zdolności zachowania się z szacunkiem równocześnie dla siebie jak i innych. Co więcej, warsztaty te pomogą osobom biorącym w nich udział radzić sobie z manipulacją i naciskiem emocjonalnym oraz pokazywać jak chcą być traktowane. Zajęcia te to nauka stanowczości, autentyczności i pewności siebie.

Prowadzenie psycholog fundacji Karolina Kowalska , a w scenkach aktorskich Ariel Osiak

POZADANIE ULOTKA A6 podglad-1 POZADANIE ULOTKA A6 podglad-2

 

WARSZTATY ASERTYWNOŚCI

Asertywność  to bardzo ważna umiejętność, nad którą każdy powinien pracować i ją udoskonalać. Polega na wyrażaniu własnego zdania, uczuć i postaw w sposób otwarty, bez naruszania praw i granic psychicznych  innych osób. Osoba asertywna swobodnie ujawnia siebie innym, otwarcie wyraża swoje myśli i emocje, jest aktywnie nastawiona do życia, respektuje swoje ograniczenia i dąży do jasno określonych celów.

Warsztaty rozwijające asertywność skierowane są przede wszystkim dla tych, którzy mają problem z mówieniem „nie”, wyrażaniem własnych poglądów czy egzekwowaniem swoich praw.

Celem takiego treningu jest zdobycie przez uczestników zdolności zachowania się z szacunkiem równocześnie dla siebie jak i innych. Co więcej, warsztaty te pomogą osobom biorącym w nich udział radzić sobie z manipulacją i naciskiem emocjonalnym oraz pokazywać jak chcą być traktowane. Zajęcia te to nauka stanowczości, autentyczności i pewności siebie.

Prowadzenie warsztatów Karolina Kowalska- psycholog fundacji i Ariel Osiak – etiudy aktorskie